Conform legislației în vigoare, renunțarea la cumpărare este aplicabilă doar clienților persoane fizice. Conform O.G. 34/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu agenții economici și conferă consumatorului (persoană fizică sau juridică) dreptul de retur al produselor achiziționate de pe site sau din cadrul magazinului fizic Erichman.
Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea produsului sau în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
Erichman oferă persoanelor juridice un termen de 365 de zile în care pot lua legătura cu noi pentru returnarea unui produs.
Când puteți solicita returul de produse?
Puteți solicita returul de produse în una din următoarele situații:
Produse ce nu sunt conforme cu specificațiile de pe site;
Produse nefuncționale , care devin nefuncționale în prima zi de folosire sau colete deteriorate;
Produse ce v-au fost livrate greșit din vina personalului Erichman. Vă rugăm ca în acest caz să ne anuntați în cel mai scurt timp posibil pentru a proceda la înlocuirea acestuia. Costul de tur – retur va fi suportat de către Erichman;
Produse defecte în perioada de garanție . Menționăm că la sute de produse, inclusiv la cele electrice, acestea provin din import sau de la producători naționali și nu se optează pentru desfacerea ambalajelor în magazin. Acest tip de produse vă sunt livrate exact așa cum sunt primite, de aceea este bine să faceți o verificare a produselor în momentul în care le faceți recepția;
Produse livrate ce prezintă deteriorări vizibile . În cazul în care marfa prezintă deteriorări majore, aveți dreptul chiar în momentul recepției, prin menționarea acestui aspect pe documentul de transport, să refuzați primirea acesteia. În acest caz, vă rugăm să comunicați șoferului sau să ne contactați imediat, pentru a proceda la trimiterea altor produse (identice cu cele comandate, aflate pe stoc la momentul respectiv), pentru a nu extinde noul termen de livrare al produselor.
Notă obligatorie:
Produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Singura excepție sunt produsele care devin nefuncționale în perioada de garanție. Deteriorarea produselor duce la refuzarea returului.
Condiții pentru returnarea produsului
Renunțarea la cumpărarea unui produs pentru persoanele fizice se poate face în termen de 30 zile și se poate aplica doar pentru produsele livrate prin flota Erichman sau prin curier. Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii de retur sau emiterea confirmării automate de primire a acestei comenzi.
Produsul trebuie returnat în aceeași stare în care a fost livrat;
Produsul se regăsește în ambalajul original și nefolosit;
Produsul are toate accesoriile incluse, cu etichetele intacte;
În ambalajul produsului se regăsesc și documentele care l-au însoțit (bon fiscal, factură fiscală, certificat de garanție, etc.).
Drepturi rezervate de către Erichman privind politica de retur
Ne rezervăm dreptul de a nu accepta pentru returnare produsele care prezintă ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă etc., ce provin din vina clientului.
Coletele ce nu corespund din punct de vedere estetic vor fi refuzate. Pentru a se evita neînțelegerile, coletul va fi fotografiat și se va întocmi împreună cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal în care se va specifica starea coletului.
De asemenea, ne rezervăm dreptul de a refuza acceptarea returului în situația unor abuzuri. În cazul în care pentru un cont de client se returnează lunar mai mult de 25% din valoarea totală a comenzilor, ne rezervăm dreptul de a sista livrările către clientul respectiv, fără o notificare prealabilă.
Daca returul a fost refuzat pentru unul dintre motivele enumerate mai sus sau dacă un client a expediat produsul fără a obține în prealabil un număr de retur sau a expediat produsul prin alt serviciu de curierat decât cel agreat, costul transportului de retur catre cumpărător se va face pe cheltuiala acestuia.
Clientul nu poate proceda la returnarea produselor, în următoarele cazuri:
A comandat produse vândute la metru, tăiate sau decupate dintr-un tot unitar;
A optat pentru serviciul de mixare vopsea colorată;
A comandat produse lemnoase prelucrate și vândute la bucată sau la metru;
A achiziționat pe propria răspundere produse care se găsesc la promoție, la lichidări de stoc sau la cele care nu prezintă garanție;
A optat pentru serviciul de comandă specială disponibil (produse pe care Erichman le aduce pe comandă specială pentru clientul care a făcut solicitarea respectivă în prealabil).
Cum returnez un produs?
În cazul în care ai optat pentru o achiziție de produse din magazinul Erichman și locuiești în apropiere, atunci te așteptăm la Serviciul clienți pentru a-ți completa formularul de retul al produsului respectiv și unde ți se va achita contravaloarea acestuia cash.
Dacă ai optat pentru serviciul de livrare al produselor la domiciliu, cu ajutorul flotei Erichman, atunci ai posibilitatea de a suna la Serviciul clienți în vederea demarării procesului de retul al produsului/produselor pe care dorești să le returnezi. Colegii noștri îți vor oferi toate informațiile de care ai nevoie pentru a te bucura de un proces de retur simplu și ușor, adaptat nevoilor tale.
În cazul în care optezi pentru returnarea unui produs prin serviciile de curierat locale , atunci tot ce trebuie sa faci este să chemi curierul sau să faci o solicitare online, iar curierul va veni la ușa ta pentru ridicarea produsului. Ține cont că alegând acest serviciu, costul de transport al returului va intra în sarcina ta.
Adresa de retur
În oricare dintre situațiile de mai sus, adresa de retur a magazinului Erichman este: Erichman Suceava, str. Humorului, nr. 105A, com. Moara, jud. Suceava (vis-a-vis de profi). Te rugăm să completezi toate datele tale de contact, pentru a fi sunat pentru restul de detalii legate de returul tău.
Important de reținut
În cazul produselor cu certificat de garanție, te rugăm să păstrezi certificatul de garanție aferent produsului și regăsit în ambalajul original, pentru ca atunci când este cazul unui retur, să poți face dovada acestui document, în vederea verificării autenticității acestuia și eventual pentru înlocuirea sau returul acestuia.
Odată recepționat coletul de retur, colegii noștri te vor contacta în vederea returnării valorii produselor prin transfer bancar, în contul indicat de tine în formularul de retur sau menționat și trimis către serviciul de Relații Clienți.
În cazul în care comanda a fost livrată cu transport propriu oferit de Erichman, cu plata ramburs sau în momentul receptării comenzii, și acolo unde există posibilitatea de a primi contravaloarea în numerar a produselor, atunci se va proceda la returnarea în numerar, doar cu acordul personalului de la departamentul contabil-financiar și al reprezentantului de livrări.
Contact pentru nelămuriri și reclamații
Dacă aveți vreo nelămurire în ceea ce privește returul unui produs achiziționat de pe site sau direct din magazin, vă rugăm să ne trimiteți un email în acest sens la adresa menționată în pagina de Contact, în care să ne precizați mai multe detalii în baza cărora să putem procesa mesajul dvs.
De asemenea, în cazul unei reclamații, vă rugăm să precizați datele dvs. de contact, pentru a fi contactat în vederea oferirii de informații utile ce ar putea să vă ajute să înțelegeți mai bine politica noastră de funcționare.
Pentru orice nelămurire, vă punem la dispoziție și Serviciul de Clienți, unde puteți suna pentru mai multe detalii privind comenzile dvs. sau pentru oferirea și primirea de informații legate de produsele noastre. Menționăm că orice informație legată de prețul produselor nu se va transmite telefonic, însă toate datele și caracteristicile tehnice legate de produse vă stau la dispoziție și pe site-ul nostru, www.erichman.ro .
Este important pentru noi ca tu să te poți bucura de toate serviciile puse la dispoziție și să fii mulțumit de alegerile făcute!